2014. december 13., szombat

HUGI KAKAÓS CSIGÁJA


Hugica soha nem szeretett főzni, sütni. Így hatalmas meglepetés volt, amikor az egyik nap egy olyan fotót küldött át viberen, amin gyönyörű, ínycsiklandó, formás, gusztusos kakaós csigák sorakoztak egy nagy tálon. Ezt sütöttem, írta, én pedig még az illatát is éreztem a finomságnak. :D Nagyon büszke voltam Tesóra. :D

Tegnap volt a napja, amikor én is elkészítettem. Költözés közepén, éppen egy influenzával küzdve - amikor már napok óta alig ettem - keverőtál, sodrófa, és az egyéb szükséges eszközök nélkül. De annyira vágytam rá.. így a keverőtálnak megtette egy lapos tálca, a sodrófa helyett egy letisztított boros üveg, és a többihez már csak a kezem és egy tiszta felület kellett. :D Isteni lett, egyszerűen isteni! A tésztája testes, mégis puha, ami a kakaót nem szívja fel, szépen elválnak egymástól a rétegek.


All rights reserved (c) 2014

Hozzávalók:

  • 500 g túró
  • 1 bögre porcukor
  • 1,5 dl tej
  • 10 ek olaj
  • 4 bögre liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2 bögre cukros kakaópor

Elkészítés:

Keverjük össze a porcukrot, a túrót, a sütőport, a sót, olajat és tejet, majd adjuk hozzá a lisztet is. A tésztát gyúrjuk össze, majd válasszuk két részre, és nyújtsuk az egyes részeket kb. 1 cm vastagságúra. Kenjük meg a kilapított tésztákat olajjal, majd szórjuk meg gazdagon a cukros kakaóval, csavarjuk fel a tésztát, és azt vágjuk kb. 2 cm-es részekre.   

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztassuk a csigákat, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15 percen át süssük. Nagyon fontos, hogy csak addig süssük, amíg a teteje éppen csak elkezd pirulni. Ha tovább sütjük, akkor a tészta szárazzá válik.

Jó étvágyat! ;-)



All rights reserved (c) 2014

-KockacZukor-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése