2014. május 11., vasárnap

MINEK NEVEZZELEK? - A VÍGASZTALÓ SÜTI


Gasztro fotóimból kiállításom volt a hosszú hétvégén Egerben, Szépasszony-völgyben, a Tavaszi gasztrofesztivál keretei között. Istenien éreztem magam a profin kivitelezett helyszínen, a szervezőkkel, látogatókkal és barátaimmal. A négy nap alatt volt egri bor, vacsorák és ebédek, barátok és koncertek, wellness.. Egyszerűen nagyszerű volt ez a pár nap. Felejthetetlen.

Vasárnap értünk haza, és estére már belázasodtam. Úgy látszik a sok program közepette valaki rám köhögött, vagy tüsszögött, mert másnap reggelre a torkom és fejem is úgy fájt, hogy be sem tudtam menni dolgozni. Irány a háziorvos - tüszős mandulagyulladás. Az első három napon csak feküdtem.. aludtam, nagyjából ahhoz sem volt erőm, hogy valami tápláló kaját készítsek magamnak. A hét második felére kiürült a hűtőm, le kellett csoszognom a közértbe. Teljes karanténban voltam, nehogy megfertőzzek másokat. Milyen jó is ilyenkor az internet.. az éteren nem tudnak átszökni a bacik. 

Édességre vágytam. Kicsit vígasztalni, simogatni a lelkecskémet is. Túl hosszadalmas és komoly süti készítésébe nem akartam belevágni - nem is lett volna hozzá erőm - hát elővettem a levelestésztát. Citromkrémet kevertem össze túróval, megtöltöttem a tésztát, és fél óra múlva már illatozott is a lakás.


All rights reserved (c) 2014

Hozzávalók:

1 db levelestészta
1 db tojás
liszt
300 gr túró
citromkrém

A citromkrém hozzávalói:

5 db tojás
3 db kisebb citrom héja és leve
70 gr vaj
190 gr cukor

Elkészítés:

A citromkrém elkészítéséhez először az egész tojásokat géppel felverjük. Ehhez hozzáadjuk a cukrot, majd a - mikróban felolvasztott - vajat. A végén következik a citromhéj és a citrom leve. Miután mindent géppel felvertünk, egy lábosban a krémet tűzre rakjuk és lassan, állandó kevergetés mellett melegítjük. Várjuk meg, hogy besűrűsödjön, majd vegyük le a tűzről.

A citromkrémet összekeverjük a túróval. Ha nem elég édes, cukrozhatod még utólag is.

A leveles tésztát sodrófával kinyújtjuk, és a kivajazott, kilisztezett torta formára ráterítjük. A közepére halmozzuk a citromos túrókrémet. A tészta széleivel a túrót betakarjuk. Hogy a tészta a sütőben ne nyíljon szét, célszerű fogpiszkálóval a gyanús részeket összetűzni. Tálalás előtt ezeket a fogpiszkálókat szedd ki a sütiből. :-)

A tészta ropogott, a citromos, édes túró illatozott.. és az én lelkem is megnyugodott.

Természetesen miután a bendőm tele lett, dőltem vissza az ágyikóba.. gyógyulni.


All rights reserved (c) 2014

-KcZ- 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése