2014. február 8., szombat

PISZTRÁNG ÉS PITE

A három órás mozi és kukoricázás után aprócskát elpilledve indultunk el hazafelé. Ágnes a búcsúzás előtt kérdezett rá, hogy vannak-e új főzőcske terveim még a következő KockacZukor bevetés előtti időszakra.. Hát.. hm.. izé.. biztos, igen.. ennyi volt a válaszom.

Az utóbbi időben el lettem kényeztetve, és a legfinomabb ételeket nem én készítettem, hanem nekem készítették. Amikor pedig már sushit vittem be munkahelyi ebédnek.. nem járt azon a kobakom, hogy mit főzzek legközelebb. :-) Az ásványi anyagokat leginkább tengeri herkentyűk formájában kapta a szervezetem mostanában. Amikor Ágnesem kérdésére a fejem ismét elkezdett kattogni, ezt az egészség-láncot nem akartam megszakítani..

Vagyis pisztrángot vettem, kezembe kaptam a "Két falánk olasz" könyvét, és kiválasztottam a legszimpatikusabb hal receptet.

Paradicsomos pisztráng:

Hozzávalók:

2 db pisztráng
1 citrom leve
extra szűz olívaolaj
4 gerezd fokhagyma
1 ek kapribogyó
2 dl fehérbor
300 gr koktélparadicsom
150 gr olívabogyó
kevés só
bors
csipet oregánó
egy maréknyi petrezselyem

Elkészítés:

A halat lapos tálba tesszük és meglocsoljuk a citrom levével, majd félretesszük. A sütőt előmelegítjük 200 fokra.

Serpenyőben olívaolajat melegítünk, amiben megpirítjuk a felvágott fokhagymát, és hozzáadjuk a kapribogyót. Aláöntjük a bor felét, és ezt hagyjuk elpárologni. Ezután hozzáadjuk a paradicsomot, amit kissé össze is törünk. Kevés só, bors, majd az olívabogyót is beletesszük. Rottyantunk egyet rajta.

Tűzálló tálba helyezzük a halat, meglocsoljuk olívaolajjal, beleöntjük a bor másik felét, és hozzáadjuk a mártást. Rátesszük a petrezselymet is. Alufóliával lefedjük az ételt, és kb. 20-30 percre sütőbe tesszük. 10 perc után az alufóliát eltávolítjuk a halról.

Ropogós, tunkolós fehér kenyérrel tálaljuk. ;-) 


All rights reserved (c) 2014

Igen-igen. A főétel nem maradhatott desszert nélkül, de bevallom már annyi türelmem nem maradt, hogy hosszasabban foglalkozzak vele. Így előkaptam a mélyhűtőben lapuló leveles tésztát, vajat és befőttet. Ez mindig beválik, a siker nem marad el soha. 

Barackos leveles:

Hozzávalók:

1 csomagolt mélyhűtött leveles tészta
1 konzerv őszibarack
1 kis üveg koktél cseresznye
1 ek vaj
1 ek margarin
porcukor

Elkészítés:

A tésztát sodrófával kicsit megnyújtjuk, és a tészta széleit feltekerjük. A margarinnal megkent tepsiben a tésztát pár percig sütjük, majd kivesszük, és megkenjük a felolvasztott vajjal. Ezután rátesszük a gyümölcsöket, majd visszatesszük a sütőbe az egészet. Sütjük, amíg a tészta pirosodni kezd.

Porcukorral hintve tálaljuk. Ropogós, nem túl édes, fincsiiiii! ;-)


All rights reserved (c) 2014

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése