2013. október 12., szombat

CHILIS, ROZMARINGOS ZABPEHELY ROPOGÓS

Tegnap egy kolleganőm egy nagy dobozból kínálgattott egy olyan finom ropogóst, amiből nekem nem volt elég az az egy darabka ami nekem jutott. Miután azt is megtudtam, hogy ebben egy gramm liszt sincs, sőt zabpehellyel készült, egész nap a nyakára jártam Melinek, mindenképpen meg kellett tudnom a receptet. 

Most pedig itt illatozik mellettem a saját készítésű csodám, és nincs szó amivel ki tudnám fejezni, hogy milyen isteni is ez a roppancs.

35 perc alatt elkészül! ;-)

Hozzávalók:

- 50 gr vaj
- 2 ek rozmaring (élő vagy por)
- 1 tk chili por
- 150 gr zabpehely
- 175 gr sajt (cheddar, füstölt..)
- só, bors
- 1-2 felvert tojás

Elkészítés:

A vajat felolvasztjuk, és hozzákeverjük a chilit és rozmaringot. Ezután egy másik tálban összekeverjük a zabpelyhet és a reszelt sajtot.  Hozzáadjuk a közben kihűlt fűszeres vajat, sózzuk, borsozzuk, és végül hozzáadjuk a tojást.

A tepsibe vagy szilikonlapot teszünk, vagy vajjal kikenjük és sütőpapírt teszünk rá. Ráöntjük a masszát, és 3-4 milliméteres vastagságra lapogatjuk.

Előmelegített sütőben sütjük ki. Ha elkészült, még megvárjuk amíg kihűl, és az esetlegesen habzó tojás is eltűnik. Kihűlés után összetördeljük.

Jó rágcsázást!

;-)

-KcZ- 


All rights reserved (c) 2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése