2013. április 17., szerda

KÓKUSZTEJES SÁRGABORSÓ LEVES

Már nagyon rég készítettem levest. Közvetlenül a munkahelyem mellett van egy apró kis bár, ahol isteni krémes leveseket lehet kapni, amibe mindig guszta pörkölt magokat tesznek, így rendszeres látogatója vagyok a helynek. 

Eszembe jutott viszont az az eset, amikor anno bejelentettem a páromnak, hogy én most gulyást fogok főzni. Felhúzta a szemöldökét, és két kérdést tett fel: Te? Gulyást? Talán még azt is megkérdezte tőlem, hogy nem fáj-e valamim, jól vagyok-e, hozzon-e egy pohár vizet.. annyira meglepő volt az, hogy én főznék.. és hogy pont egy komolyabb, testesebb levest. Én annyira koncentráltam, és próbáltam jól csinálni, hogy róla teljesen megfeledkeztem.. pedig ő szerteszét aggódta magát a nappaliban a konyhai zörejek hallatán..:-) Azt hiszem életem művét sikerült akkor összehoznom. Azóta is büszkén és mosolyogva gondolok vissza arra a napra. :-) 

Felbuzdulva a szép emléken, kerestem valami újszerű leves receptet. Találtam is egyet, amiben a kókusztej és sárgaborsó össze volt főzve.. és egy másikat, amiben tök, sárgaborsó, kurkuma és egyéb fűszerek voltak. Én a kettőből gyúrtam egy harmadikat, és a művemre ismét nagyon büszke vagyok! :-)  


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu
Hozzávalók:

500 gr sárgaborsó
3 nagyobb répa
165 gr kókusztej
kurkuma
curry
koriander
római kömény
szója szósz
vegeta

Elkészítés:

Egy lábosban feltettem főni a sárgaborsót és a megtisztított, karikákra vágott répát. Amíg ez főtt, addig bedobtam egy mosást, elmosogattam, és tettem-vettem kicsit a lakásban..;-). Főzés közben újra és újra felöntöttem vízzel a sárgaborsót, hiszen nem főzeléket, hanem levest akartam készíteni. Beletettem a vegetát, sót, kurkumát (1-1,5 kiskanál), curryt (1-1,5 kiskanál), szója szószt (2 kiskanál), a római köményt és a koriandert ízlés szerint. Hagytam rottyanni így is egyet. Majd beleöntöttem a kókusztejet is. Még picit főtt a leves, aztán elzártam a gázt, és az egészet összeturmixoltam. Utólag még sóznom kellett, de tényleg különlegesen finom lett.

Tápláló és végre valami új íz! :-)

Próbáld ki!

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése