2013. április 15., hétfő

FŰSZERES POLENTA TÁRKONYOS GOMBÁVAL

A konyhám kb. 3 m2 nagyságú, a sütőm a kis- és a nagy láng fokozatokat ismeri, három lábosom, pár tányérom, egy jénaim, és egy tepsim van. A legnagyobb érték a 3 m2-es kis helyiségben az édesapám által készített savanyúság, és az édesanyám által készített lekvárok. Nincs mosogatógépem, és utálok főzni. Na, valahogy így mutattam volna be az én viszonyomat a főzőcskézéssel.. úgy fél évvel ezelőtt. A mai napi helyzetjelentés: a konyhám kb. 3 m2 nagyságú, a sütőm a kis- és a nagy láng fokozatokat ismeri, három lábosom, pár tányérom, egy jénaim, és egy tepsim van. A legnagyobb érték a 3 m2-es kis helyiségben az édesapám által készített savanyúság, és az édesanyám által készített lekvárok. Nincs mosogatógépem. De a barátnőimtől kaptam egy konyhai mérleget, fűszerből már annyi van a polcomon, hogy legszívesebben rendszerezném is már őket, és tegnap megvettem életem első szilikon kenyér sütő formáját. Vagy süti sütő forma? Mittudom én! Nem is fontos.. szilikonos.. állítólag ez jó. És meg tudtam sütni benne a polentát. Ennyi a lényeg. ;-)


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu

Többször jártam már Olaszországban, többször hallottam már a polentáról, de fogalmam nem volt arról, hogy ez mi is. Majd Németországba utaztam, és a reptéren a kezembe került egy olasz ételekkel teli gasztro újság, és azonnal elkezdett csepegni a nyálam egy kép láttán. Polentába mert marhapörkölt volt.. No. Ettől az időponttól kezdve tudom, hogy nekem ilyet kell készítenem.

Fűszeres polenta:

250 gramm kukoricadarát 1-1,5 liter vízzel feltettem főni. Tettem hozzá két evőkanál vajat, egy kis vegetát, egy kis rozmaringot, egy kis chilit, két kis gerezd fokhagymát, reszelt parmezánt jócskán, és egy erőleves kockát. Nem néztem ehhez receptet, ízlés alapján adagoltam a fűszereket. Amikor már besűrűsödött a massza, elzártam a gázt, és ezt átmertem a szilikon formámba, amit aztán az előmelegített sütőben fél órán át sütöttem. Tovább kellett volna a sütőben hagynom, mert a közepe egy picit még lágy volt, amikor kiöntöttem a formából.

Vagyis a hozzávalók:

250 gramm kukoricadara
2 ek vaj
vegeta
chili
erőleves kocka
2 db kicsi fokhagyma gerezd
parmezán reszelve ízlés szerint

Tárkonyos gomba:

A megtisztított és apróra vágott gomba alá tettem szintén egy kis vajat, és víz, illetve tej keverékében felforraltam. Ehhez csak tárkonyt és vegetát adtam. Majd liszttel sűrítettem az egészet.

A hozzávalók:

csiperke gomba
tej
vegeta
tárkony

Nagyon sokan mondták nekem, hogy a polenta ízetlen semmi, nem fog nekem sem tetszeni, inkább krumplipürét készítsek. De az én polentám ízes lett, és egy kis tejföllel magában is ehető. :-) Ajánlott mellé a paradicsomos mártást is.

Jó étvágyat!

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése