2013. március 16., szombat

LENCSÉS SPENÓTLEVES

Szerettem volna a három napos hosszú hétvégére elutazni, de a március 14. és 15-ei havazások és hófúvások miatt nem tudtunk elindulni. Itt ragadtam Budapesten. Az első reakcióm a lekonyuló szám volt, de aztán úgy döntöttem pozitívan állok a dologhoz. Két perc alatt átszerveztem a hétvégét. :) Többek között főzőcskéztem, és egy új receptet próbáltam ki.  

Ismét két olyan hozzávalót használtam együtt, amik első hallásra nehezen összeegyeztethetőek. Mégis elkészítettem, és ízlett is nagyon! Ígértem egy tortát is nektek.. de megijedtem a kalória tartalmától, így azt a receptet majd akkor készítem el, ha másokat is megkínálhatok majd belőle.

A lencsés spenótleves hozzávalói:

olívaolaj
pár szelet bacon szalonna
1 nagy vöröshagyma 
2 db répa
150 gr lencse
húsleveskocka
spenót
tejszín

Elkészítés:

Reggel elmentem pár dolgot megvásárolni a belvárosban. Ez időre a lencsét beáztattam, és amíg a zöldségeket tisztítottam és aprítottam, addig ez a lencse főtt. A kockára vágott hagymát és a répa karikákat az olívaolajon előpároltam, majd hozzátettem a lencsét. Felöntöttem az egészet másfél liter vízzel, és beledobtam a két húsleveskockát. Amikor már forrt a lé, beletettem az egy zacskó spenótot is, és hagytam az egészet összerottyanni. (Az eredeti recept szerint bébispenótot kellett volna használnom.. Bébispenót.. azt sem tudtam milyen a spenót bébi változata.. és nem értettem miért fontos éppen bébivel dolgozni. A közértben egyáltalán nem volt fagyasztott spenót levél, így megvettem a már jól megszokott spenót kockát, amit csak kiolvasztanom kellett. A leves elkészítése közben kiderült, hogy ez is tökéletes, hiszen minden belevalót le kell turmixolni a végén. Még most sem értem miért kellett volna akkor pont a bébispenót..) Sóval, vegetával picit ízesítettem, és beleöntöttem a főzőtejszínt is. 

Külön serpenyőben pirítottam kockákra vágott bacon szalonnát, és egy kevés - szintén kockára vágott - házi, füstöl szalámit az ízek miatt. Ennek egy részét eltettem a leves tetejére, a másik részét viszont beleöntöttem a levesbe.

Az egész levest a benne úszkáló finomságokkal összeturmixoltam.

Vajas pirítóssal tálaltam!

:)

-KcZ-  


All rights reserved (c) 2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése