2013. március 25., hétfő

HABCSÓKTORTA SÜLT MEGGYEL

Ne nézz rá, ha nem ehetsz cukrot..;-), vagy szeresd úgy a fotózást, hogy csak azért készíted el ezt az édességet, hogy meglőhesd ezt a guszta kis Shrek-ket. :-) Én a bolondok táborába tartozom, és tényleg csak azért sütöttem meg, mert kíváncsi voltam, hogy meg tudom-e csinálni, illetve hogy lefotózhassam ezt az újabb made by me-t.

Nem az alakjukat féltők desszertje.. én is csak egy darabkáját törtem le, hogy megkóstoljam. A kiscsajok szülinapi partyjai és a vattacukor jutottak eszembe az ízéről.. :-)


All rights reserved (c) 2013


Amire szükséged lesz hozzá:

6 tojás fehérje
2 ek étkezési keményítő
2 ek ecet
1 csipet só
1 tk vanília aroma 
40 dkg porcukor
1 üveg magozott meggy

Elkészítés:

A fehérjékbe tegyünk bele egy csipet sót. A porcukrot keverjük össze a keményítővel. Kezdjük el verni a tojás fehérjét gépi habverővel. Amikor már megemelkedett, adjuk hozzá az ecetet, és 2-4 kanalanként a keményítős porcukrot.

A habot addig verjük, amíg a massza ragacsos és tömör nem lesz. 

Ezek után a szilikonos sütőpapírra, vagy szilikonos lapra halmozzuk rá a habcsókot kör alakúra. A közepére formázzunk egy mélyebb lyukat, amibe majd a meggyet tesszük. Miután az előmelegített sütőbe a habcsók úgy 10-15 percet sült, tegyük a lyukba a meggyet, és dugjuk vissza sülni az édességet. Amikor már szép barna a habcsók ruhája, ki is vehetjük hűlni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése