2013. február 26., kedd

TÉL-BÚCSÚZTATÓ SALÁTA

Tegnap este egyszerre mostam és teregettem, hajat mostam és szárítottam, főztem és mosogattam, fotóztam, és szedtem le a türkiz körömlakkomat..

De amikor mindennel végeztem, és végre megehettem ezt a meleg salátát, a biztonságos kis kuckóm otthonos fílingje és az ízek csodás egyvelege vette át a rohanás helyét. :-) 

A telet búcsúztatom ezzel a vacsorával, és remélem a tavasz tényleg beköszönt napokon belül, és marad is végleg. Minél többet főzőcskézek, annál nagyobb bennem a szeretet, és a csodálkozás, hogy eddig hogyan is hagyhattam ki az életemből ezeket a felejthetetlen íz-élményeket. Változok. Mindenhogyan. :-)




All rights reserved (c) 2013

A hozzávalók:

1 fej kínai kel
feta sajt
200 gr császárszalonna
4 szelet rozs kenyér 

Öntet:

4 ek tahini
1 ek olívaolaj
1 ek méz
fél citrom leve
só, bors
3-4 kanál víz

Az elkészítés:

A kínai kel leveleit széles csíkokra vágtam, kivágva és kidobva a vastagabb szár részt. Ezt a szeletelt káposztát a sós, már forrásban lévő vízbe tettem, de egy perc után el is zártam a gázt, és amíg a kockákra vágott császárszalonnát pirítottam, a kínai kel leveleit ebben a forró vízben áztattam. Miután a császárszalonna megsült, annak a zsírjában kisütöttem a kenyér kockákat is. A kelről leöntöttem a vizet, majd összekevertem a császárszalonnával.

Az öntet a hozzávalók egyszerű összekeverésével készült el.

Miután a salátát kitettem tányérra, meghintettem a pirított kenyérrel, megöntöztem a szósszal, és rádaraboltam a feta sajtot.

Imádnivaló meleg vacsora!!!

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése