2013. február 21., csütörtök

SÜLT OLDALAS - SÖRÖS, CHILIS, MÉZES SZÓSSZAL

Figyi Bálint?! - szólítottam meg a kollégámat. Vannak Budapesten hentes boltok? Képzeld már két közértben is jártam, és nem kaptam oldalast. Piac? - kérdezett vissza Bálint. Piac? Hol? - kérdeztem ismét én. Azt már le sem írom - vagyis úgy tűnik, hogy mégis - hogy azt is megkérdeztem, hogy kell kérni ezt az oldalast egyáltalán? Bordaszámra, vagy kilóra, vagy hogy? 

Olvastam egy könnyed kis könyvet a napokban, amiben az író a története elmesélése közben megosztott egy-két receptet is. Az egyik recept olyan kíváncsivá tett, hogy úgy éreztem, muszáj ezt most megcsinálnom. Oldalast még soha nem készítettem, és el nem tudtam képzelni hogy ehető a sör, a méz és a csili együtt..


All rights reserved (c) 2013

Miután rájöttem, hogy a Lehel téri piac nincs is olyan messze a munkahelyemtől, fogtam magam és ellátogattam oda.. De bárcsak ne tettem volna meg.. A fél fizetésemet ott tudtam volna hagyni: bio boltok, teák, zöldségek, húsok, minden mi szem s szájnak ingere.. ááá.. a piac hátsó részét már meg sem néztem, miután csicseriborsóval, tahinivel, teákkal, zöldségekkel feltankoltam magam. Láttam a táskám méretén és éreztem a súlyán, hogy nekem innen most ki kell mennem. Az oldalas a szatyor alján lapult. :) 

Lévén a hét elején lenyisszantottam a hüvelykujjam végét, az egész kaját nagyjából a bal kezemmel készítettem.. Képzeljétek el a hagyma és fokhagyma pucolást hüvelykujj nélkül.. Gumikesztyűm nem volt otthon, így a hajfesték készletemhez pakolt kesztyűt voltam kénytelen felhasználni a mosogatáshoz. :-) Mosogatógééép! Még mindig rólad álmodoooom! Esküszöm bele sem gondoltam eddig milyen értékes is ez az egy ujjacska. Gyógyítgatom, babusgatom, remélem két héten belül helyre jön. ;-) 



All rights reserved (c) 2013

Recept nincs. 

A regényben csak az van leírva, hogy mit tett a húshoz és a szószhoz a főszereplő, de az nincs benne, hogy miből mennyit. Vagyis én csak úgy érzésre dolgoztam. Olyan finom, izgalmas, és pikáns lett a szósz, hogy a legközelebbi vendégeimnek tutti ezt csinálom meg újra. Terjeszteni kell az igét, hogy mindenki megkóstolhassa! Ez egy édes-savanyú-csípős mártás egyszerre. Igazi ízorgia!


All rights reserved (c) 2013

Ahogy én készítettem:

6 db 2 bordás ;-) oldalas szeletet feltettem főni hagymás, borsos, sózott, babérleveles vízben. Amíg a hús főtt, feltettem a répát is, és elkezdtem összekotyvasztani a szószt. 

Ehhez előbb felvagdostam kockára 5 db közepes fej hagymát, 5 gerezd fokhagymát, és olajon elkezdtem pirítani. Hozzákevertem két kiskanálnyi dijoni mustárt, és egy evőkanál mézet. Ezután erre a keverékre ráöntöttem egy nagy pohár sört, és hagytam kicsit összefőni az ízeket. Következett a szószba egy kiskanálnyi ketchup, egy evőkanál ecet, őrölt kömény, és chili. Az utóbbiakat mindenki ízlés szerint rakja a szószba.

Rottyanás után az egészet összeturmixoltam, és félretettem a kész, erős illatú finomságot.

Miután a hús megfőtt, leöntöttem róla a levét, olajat tettem alá, és minden darab husit, és a répákat is jól átsütöttem.

Lehet is tálalni. :-) Igazi élmény volt, igazi újdonság!

Vajon egy sörös szószhoz, milyen bort lehetne tálalni? Nem'tom.. Van aki tudja? 

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése