2013. február 22., péntek

VASÁRNAPI PIRÍTÓSRA - CSICSERIBORSÓ KRÉM

Annyira szeretem a csicseriborsó krémet, hogy nem telik el hét anélkül, hogy egyek belőle. A boltokban és éttermekben viszont nem olcsó, és már régen tervben volt, hogy elkészítem házilag is. 

Pár napja piacon jártam, és találtam az egyik bio boltban tahinit, vagyis megvolt az egyértelmű jelem arra, hogy most kell ezt elkészítenem. Reggel, munkába menet előtt beáztattam a csicseriborsót, egész nap a vízben kellett állnia. Hazaérve 2 órán át főztem még, majd elővettem a Németországból szuvenírként hozott konyhai masinámat, és daráltam addig, amíg el nem készült a krémem! 

Mennyei manna!


All rights reserved (c) 2013

A hozzávalók és a recept:

- egy bögre száraz csicseriborsó
- két gerezd fokhagyma
- három ek tahini
- olívaolaj
- citromlé, kb. egy evőkanálnyi
- római kömény
- só
- pirospaprika
+
- ecet

A csicseriborsó ázzon 10-12 órát, majd főzni kell úgy 2-3 órán át. A már puha csicserit rakd robotgépbe a tahinivel, felaprított fokhagymával, citromlével, sóval és római köménnyel majd turmixold masszává. Az alap receptnek nem része, de mivel én nagyon hiányoltam még egy kis savanyú ízt, tettem bele ecetet is, folyamatosan kóstolgatva a keveréket. Ha túl sűrű, adj hozzá kevés vizet. A kész krémet locsolhatod olíva olajjal, megszórhatod pirospaprikával, darabolt olívabogyót tehetsz a közepére. Teheted pirítósra, tálalhatod pitával, vagy tehetsz mellé rágcsákat (pritamin paprika, zeller, répa, sajt, egyéb.) 

Én a reggelit nem tudtam megvárni vele.. 

Ez van. ;-)

-KcZ-

2 megjegyzés:

  1. Ezt nem lehet emberi szoba, kizarolag innyenc, vagy gurman nyelven kifejzni, mi is az a manna, keszitsd el, es fogyaszd, akkor meg rudod milyen az a het, mikor nem fogyasztottad a kedvenc eteled...:-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt enni, zabalni kell...:-)))

    VálaszTörlés