2013. január 22., kedd

BROKKOLIS, KESUDIÓS, MARHAHÚSOS

Ferihegy (vagy ha úgy jobban tetszik Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér), SkyCourt.. kapuk.. A Lufhansa-s járatokat sorra törölték, és az én járatomat sem írták még ki az A4-es kapunál, pedig már idő volt.. Se egy tájékoztatás, se ember a gate-nél.. és nekünk már az égben kellett volna lenni. Elkezdtek az emberek zizegni, éreztem, hogy nem csak én vagyok feszült.. Ahogy azonban átsiklott a fejemen az a kép, hogy én nem ölelhetem meg még ma a Hugimat.. azonnal széttéptem a fejemben kialakult negatív képet, és úgy döntöttem, hogy ez nem történhet meg, az nem történhet meg, hogy törlik a mi járatunkat is. Odasétáltam a kapuhoz lépő két légitársaságos csajhoz, és megkérdeztem, hogy mégis mi van? Három órás késés.. de nem törlik a járatot, mert a légitársaság volt olyan kedves, hogy a Párizsban elakadt gép helyett egy üres kisegítő gépet küld nekünk Berlinből, hogy az aztán minket elvigyen Baselbe. Nagy mosoly. :)

Kárpótlásul a csajok elkezdtek nekünk étkezési jegyeket osztani. Komoly 1.140,-Ft-ért a SkyCourt bármely éttermében vehettem valamit. Éhes voltam, egy szendvicset ettem volna.. de mint kiderült a SkyCourton ennyiért nem fogok szendvicset kapni.. Számomra ez teljesen felfoghatatlan volt.. futkároztam egyik helyről a másikra, de ennél olcsóbban csak 900,-Ft-os fél pogácsa méretű sajtos kenyér félét találtam. Szóval úgy esett, hogy megettem életem első 1.400,-Ft-os szecsáját.. Megnyugtatott a tudat, hogy ennek nagy részét a légitársaság állta. Ettől függetlenül még ma is hüledezek. 

Baselből a Fekete-erdő felé nem csak sötét volt, de esett is, és olyan köd vett körül minket, hogy harapni lehetett.. Számomra ez egyben felemelő látvány, és félelmetes is. Megérkeztem.:) A tél tényleg nagyon igazi, vagyis magas, tiszta hó, végtelen fenyőerdők és napsütés! 

Bár nem vagyok egy téli sport kedvelő ember, a látvány és friss levegő még engem is lenyűgöz. 

Az előző bejegyzésemben már írtam a németek egytálételeiről. Hát most egy marhahúsos, kesudiós, brokkolis finomságot készítettem a kiccsaládnak ;-) és Nektek.


All rights reserved (c) 2013

Hozzávalók 4 fő részére:

1 ek olívaolaj
50 gr sótlan kesudió
400 gr vékony csíkokra vágott bélszín
1 nagy fej brokkoli
150 ml marhahús alaplé
2 ek tormakrém
2 ek alacsony zsírtartalmú sajt









Elkészítés:

Nem volt itthon sótlan kesudió, csak csilis fűszerezésű.. vagyis ezt használtam. :) Klassz, pikáns ízt adott az ételnek, vagyis nem bántam meg a dolgot. A kesudiót kevés olajon meg kell pirítani, hagyni kell kihűlni, majd fel kell aprítani, és félre kell tenni kicsit.

A húscsíkokat meg kell borsozni (később sózni is), majd aranybarnára kell pirítani. (Megjegyzés: Mielőtt elkezdtem volna pirítani, főztem egy kicsit a husit. Lehet hogy ezen a hozzáértők azonnal felkacagnak, nem tudom, hogy jól csináltam-e.. mindenesetre szép is lett, finom is lett a vége ennek a kísérletnek.) A husit tegyük félre.

Serpenyőbe kell tenni a brokkolit (és aki szereti akár zellert is) és azt is meg kell pirítani.

Ehhez aztán hozzá kell adni a darált kesudiót, a sült marhacsíkokat, majd mindehhez hozzá kell önteni a marhahús alaplevelet; kicsit össze kell rottyantani ezt az egészet együtt.

Az egytálételt krumplival  és a tormás krémsajt keverékével lehet tálalni!

A tormás sajtkrém elkészítése igazán egyszerű: összekevered a krémsajtot a tormával. Már tálalható is! :)

Jó étvágyat!

-KcZ-




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése