2012. november 3., szombat

GASZTRO LAPOK

Volt időm az elmúlt két napban megnézegetni egy-két magyar gasztro lapot. Mind csodásan színes, és egy oldalon több recept is van; természetesen az ételek fotóival együtt, amikből egy-kettőbe mindig szerelmes leszek. Sajnos mégis csak egyetlen lapot tudtam értékelhetőnek minősíteni. Mégpedig azt, amelyikben olyan ételek voltak, amiket én is elfogyasztanék, és amik nem voltak túlbonyolítva, és megbolondítva olyan zöldségekkel és fűszerekkel, amik nálunk nemigen kaphatóak, nehezen beszerezhetőek, illetve amiktől idegenkedem.. pl. a szőlős, szirupos forró mártás a krumplin és húson.

Van egy olyan papír minőség, amiből, ha az újság készül, én azért megveszek. Németországban, a reptéren volt szerencsém egy ilyen gasztro újsággal találkozni, és bevallom, nem a tartalma, hanem a minősége miatt vettem meg a lapot.. én már csak ilyen vagyok, nem kell azért kinevetni. Azóta azért a tartalmát is átvizslattam, és ami az ételek között első látásra megfogott, az a polenta volt, ugyanis ilyet még soha nem ettem - ahogy a gerslivel is csak pár hete ismerkedtem meg.

Bár nagyon hirtelen kijelentés ez most tőlem, és lehet, hogy végig se gondoltam rendesen ezt, de a közeljövőben készítek majd pl. sült fűszeres, kecskesajtos polentát, készítek majd tengeri halat spenót ágyon, és ha egyszer sikerül összeszednem minden bátorságomat, és tényleg lesz rá időm, akkor elkészítem életem első burgundiai marharaguját (boeuf bourguignon) is, mert már csak a recept elolvasásától elkezdtem szédelegni.. és vágyom az ízére, de nagyon. :)



Az édességekkel valahogy nem sikerül megbarátkoznom.. olyan pökhendien néznek ki ezekben az újságokban is..;-) és ez nekem nem nagyon tetszik.. :))
  


3 megjegyzés:

  1. Az utolsó előtti mondatodtól teljesen felvillanyozódtam! Teljesen levett a lábamról annak idején a Julie és Julia c. film ami Julia Child életrajzi filmje is egyben (egy nagyon karakteres szakácsnő). Gyorsan meg is rendeltem a 2 kötetes Mastering the art of French Cooking c.könyvét, mert úgy voltam vele ha egyszer boeuf bourguignon-t készítek akkor azt úgy akarom elkészíteni mint Ő. Persze nagyon bonyolult volt, így egyszerűsítve kicsit, de megfőztem... és hát isteni lett! Azóta nem is mertem mégegyszer elkészíteni, mert nem akarok csalódni magamban, mert olyan biztos nem lesz megint... :-) ez kicsit bután hangzik, de tényleg csak ezt tart vissza attól, hogy újra elkészítsem. :-) Szóval ez majdnem egy fél napos elfoglaltság, de nagyon megéri, igazi gourmet-nak éreztem magam akkor! :-))

    VálaszTörlés
  2. :) Nagggyon örülök, hogy ilyen folyamatokat indítottam el benned. Amúgy nagyon szörnyűnek tartom, hogy ezt a könyvet - a világban eladott közel 40 millió példány ellenére - nem adták még ki magyarul.. :((

    Sajnos ma tudatosult bennem, hogy jövő héten - legalább is hét közben - gázóra szerelések miatt nem tudom használni a tűzhelyemet..:(( Pedig halat szerettem volna készíteni..

    Ezt a bőf burginyónt ;-))) egyszer megcsinálhatnánk együtt, egymást erősítve, és bátorságot öntve a másikba. :)

    VálaszTörlés
  3. Én benne vagyok, szívesen főzök magam, de főleg mások örömére is... Egyeztetünk és rendezünk egy főződélutánt :-)

    VálaszTörlés