2012. október 24., szerda

SÜTŐTÖK KRÉMLEVES.. VAGY FŐZELÉK?

Hétfőn vásároltam pár szelet sütőtököt, de csak azért, hogy azt megsüssem és mézzel megkenve megegyem. Kicsit többet sütöttem a kelleténél, így keddre is maradt belőle. Este szemeztem vele, nem akartam megenni, mert már nem frissen sült, és illatozó és forró.. de kidobni sem akartam. Ekkor - a normál viselkedésemtől teljesen eltérően, és bevallom magamra sem ismertem - úgy döntöttem, készítek a maradékból egy krémlevest. :)



Recept:

700-800 gr sütőtök
1 hagyma
2 fokhagyma
vaj a pároláshoz
húsleves alaplé
200 gr tejföl
2 tk szerecsendió
3-4 tk fűszerkömény
só, bors
1 tk ecet (én 2-3 tk-al raktam bele, mert szeretem a savanyú ízeket)

Mivel nekem már megsült tököm volt, így a krémleves készítésének első fázisát - mégpedig azt, hogy meghámozott és felkockázott sütőtököt a hagymával és fokhagymával megpirítom, és megpárolom a húsleves alaplében - én a tök összeturmixolásával helyettesítettem.

Tettem bele vajat, sót, borsot, tejfölt, szerecsendiót, köményt, és ecetet. Összeturmixoltam az egészet, majd felöntöttem a húsleves alaplével, és összerottyantottam az egészet. Kész is volt. Az én szájízem szerint nem volt elég savanyú, így tettem bele még ecetet.

Kicsit főzelékes lett a krémlevesem állaga, talán a tök volt sok - nincs mérlegem - vagy az alaplé kevés. Mindenesetre finom lett, és holnap viszek belőle a dolgozóba :) ebédre is.

Jó étvágyat hozzá! 




2 megjegyzés:

  1. Hétvégén én is sütőtök krémlevest csináltam, nekem nagyon tömény lett volna ha csak tök van benne, így tettem bele 1 szem krumplit is, illetve ha szereted a savanykásabb ízt, akkor próbáld ki almával ( 1 kisebb alma felkockázva)... nagyon finom lett! Férjem nem szereti a sütőtököt, de ez még neki is ízlett! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik ez az alma belekockázása dolog! :)) Köszi Szani! Ki fogom próbálni! És bár nem a férjemmel, de majd a leendő pasimmal én is megkóstoltatom, hátha azonnal leveszem majd a lábáról. :)

    VálaszTörlés