2012. október 6., szombat

OLASZ KAJA

(Előzetes megjegyzés: A fotó csak illusztráció. Nem jártam piacon! Bár a fotót egy éve én készítettem, most csak díszítő elemnek csatoltam a bejegyzés mellé.:) 

Ahogy közeledett a hétvége, úgy éreztem egyre nagyobb aggódást. Tudtam, hogy meg kell emberelnem magam, ki kell találnom mit főzzek, és ehhez mit vásároljak. Tologattam minden nap magam előtt a feladatot, de pénteken már nem tudtam kikerülni a feladatot. 

Két olasz ételt választottam mára, ugyanis ezek hús mentesek, és reménykedem abban a receptek elolvasása alapján, hogy nem igényelnek komolyabb előkészületet. 

Bár olasz ételekről van szó, nem tészta étel amit készíteni fogok.:) Én nem eszem tésztát, vagy legalábbis, amíg lehet, addig mást eszek, mint a tésztát. Nincs bajom a tészta ízével, valójában több pofára tudnám habzsolni. Kár, hogy szénhidrátból van.. mert így kénytelen vagyok mellőzni.

Szóval két olyan olasz ételt választottam, ami zöldségekkel teli. Úgy gondoltam megúszom ezekkel a piacozást, és mindent megtalálok majd a sima, átlagos közértben is. Egyetlen összetevőről nem tudtam csak, hogy honnan szerzzem be, de olyan lusta voltam, és olyan kedvetlenül álltam neki ennek a vásárlásnak, hogy bevallom nem is érdekelt, hogy megtalálom-e vagy sem. Ez az összetevő az édesgyökér. Végül nem találtam meg ezt a közértjeimben, így kénytelen leszek enélkül a fűszer nélkül főzni. Ami viszont azonnal felidegesített, és még engem is megdöbbentett, hogy nem találtam fagyasztott zöldborsót aaaaa köööözééérttttben.. nem éjjel-nappaliban, nem kisboltban, hanem nagy közértnek a fagyasztott termékei között. Miután 10 percen át vizslattam a pultokat, megkérdeztem egy eladót is, aki közölte, hogy az nincs.. van spenót és sóska, van zöldbab, de borsó nem szokott lenni. Valaki?! Sikítok! Most el kell mennem három teli zacskó kajával egy másik boltba is! Áááá. Teljes depresszióba estem. 

A recept mellett láttam a kész ételekről készült fotókat is. Csodaszép hatalmas fehér babszemek vannak a fotón, de amikor én megláttam a mini fehérbabot a bolti zacskóban, elszontyolodtam. Piacra még mindig nem akartam elzarándokolni, emiatt megbékéltem ezzel a picikével. A zöldbabomon pedig csak itthon vettem észre, hogy sárga hüvelyű, és nem zöld mint a fotón.. szóval ilyen bakikkal kezdem a főzőcskét.. de azért belevágok..

..a kb. 3 m2-es konyhámban.. 

1 megjegyzés:

  1. Nem rossz kezdet, de a végeredmény a lényeg azt hiszem.... ha nagy a csend és a mmmmm betűk mormolása akkor biztos lehetsz a sikerben! :-))

    VálaszTörlés